Jak zamknąć konto w Nest Banku? Poradnik 2023

Jak zamknąć konto w Nest Banku? Nest Bank to jeden z mniejszych banków na polskim rynku. Bank posiada konkurencyjną ofertę. Zdarzają się jednak osoby, które z różnych powodów decydują się na zamknięcie konta w Nest Banku. W tym artykule przedstawimy różne metody zamknięcia konta oraz odpowiemy na ważne pytania z tym związane.

Jak zamknąć konto

Jak zamknąć konto w Nest Banku?

Konto w Nest Banku można zamknąć tradycyjnie, poprzez wizytę w placówce bankowej lub drogą korespondencyjną. Jednak warto wiedzieć, że istnieją także nowoczesne, wygodniejsze opcje, takie jak zamknięcie przez e-mail czy za pośrednictwem infolinii. Poniżej przedstawimy kroki, które należy podjąć, aby zamknąć konto w Nest Banku w różny sposób.

Zamknięcie konta przez e-mail:

Nest Bank to instytucja, która jako nieliczna oferuje zamknięcie konta osobistego za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jak się do tego zabrać? To bardzo proste. Pierwszym krokiem jest wydrukowanie i wypełnienie wniosku o zamknięcie konta. Taki wniosek należy podpisać a następnie zeskanować. Plik ze skanem wniosku można wysłać na adres e-mail Nest Banku. Trzeba tylko pamiętać, żeby podpis złożony na wniosku zgadzał się z wzorami podpisu złożonymi na umowie konta i innych dokumentach.

Zamknięcie konta poprzez wizytę w placówce:

Nest Bank umożliwia zamknięcie konta osobistego w dowolnej placówce. Procedura zamknięcia konta osobistego w Nest Banku zaczyna się w takim przypadku podobnie. Pierwszym krokiem jest wydrukowanie i wypełnienie wniosku o zamknięcie konta. Na takim wniosku również trzeba złożyć podpis, który będzie taki sam, jak na innych dokumentach przekazanych bankowi przy okazji otwierania konta. Z przygotowanym wnioskiem należy udać się do placówki Nest Banku. Tam, po potwierdzeniu tożsamości za pomocą dowodu osobistego lub innego dopuszczalnego dokumentu wniosek o zamknięcie konta w Nest Bank zostanie przyjęty.

Zamknięcie konta przez infolinię:

Nest Bank umożliwia zamknięcie konta osobistego poprzez infolinię. W tym przypadku drukowanie i podpisywanie papierowego wniosku z przyczyn oczywistych nie będzie potrzebne. Warto jednak przed rozmową przygotować niezbędne informacje, takie jak numer konta i dane potwierdzające tożsamość. Infolinia Nest Bank jest czynna od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 – 18:00. Dostępna jest po numerem telefonu 22 438 41 41. Zamknięcie konta w Nest Bank będzie możliwe po połączeniu z konsultantem.

Zamknięcie konta drogą korespondencyjną:

Bank przygotował również opcję zamknięcia konta dla miłośników tradycyjnych rozwiązań. Zamknięcie konta osobistego w Nest Bank możliwe jest za pomocą korespondencji listownej. Pierwszym krokiem jest wydrukowanie i wypełnienie wniosku o zamknięcie konta. Taki wniosek należy wysłać listem poleconym z potwierdzeniem odbioru na adres głównej siedziby Nest Banku: Nest Bank SA, ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa.

O czym warto pamiętać?

Mimo że teoretycznie każdy klient powinien móc bezproblemowo zamknąć konto, czasami mogą wystąpić pewne trudności. Warto pamiętać, że Nest Bank zamyka wyłącznie konta, na których jest saldo dodatnie. Zamknięcie konta osobistego z saldem ujemnym w Nest Bank nie jest możliwe. Zasada taka jest bardzo istotna, ponieważ konto zamykane jest z okresem wypowiedzenia, który trwa 30 dni od daty przyjęcia wniosku. Podczas okresu wypowiedzenia konto osobiste będzie działać normalnie. A w związku z tym będą tam potrącane wszystkie opłaty, prowizje i inne koszty, co może skutkować powstaniem salda ujemnego w momencie zamknięcia konta. Warto więc zostawić na koncie pewną sumę i poprosić Bank o przelanie dodatniej różnicy na inne konto po zamknięciu starego rachunku.

Nowe konto osobiste?

Sprawdź, w czym aktualnie można wybierać. Przejdź do strony z opisami najpopularniejszych kont osobistych i załóż nowe konto osobiste na lepszych warunkach.

Podsumowanie

Zamknięcie konta w Nest Banku jest możliwe na kilka różnych sposobów, zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych. Można to zrobić przez e-mail, w placówce bankowej, za pomocą infolinii lub drogą korespondencyjną. Wybór odpowiedniej metody zależy od preferencji i potrzeb klienta.

Redakcja Kalkulator.co.pl
Redakcja Kalkulator.co.pl
Artykuły: 52

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *